dinsdag 28 oktober 2008

richting griekenland


Maandag 6 okt dinsdag okt
Vandaag gaan we met de pont over naar Ecabat we verlaten dus Klein Azie. In Kesan gaan we het dorp in om nog een keer Turkije op snuiven. Ik koop in een echt handwerkwinkeltje nog wat typisch Turks lint voor mijn tassen project. En dan gaan we toch echt naar de Griekse grens.
Turkije uit geen probleem behalve dat er iemand niet in zijn hok zat en wij daarom door reden maar we moesten terug want we zo lopen we ook een stempel mis. Dus in zijn achter uit! Een krabbel in ons paspoort en we mogen door een stukje niemand land over een brug. Griekenland in zou geen probleem moeten zijn nou mooi niet de camper open kastjes open boven de slaapzakken aan de kant en de kist met eten open maar hij kon niets vinden .Ik weet niet wat hij zocht maar vooruit maar weer kom je verdorie als Europeaan Grieken land niet zomaar in Gekkenhuis! Na 75770 km zitten we in Griekenland. Gelijk tanken want hier is de diesel goedkoper. In Alexandroupolis een camping gevonden weer aan het strand. Het stikt hier van de katten echt niet normaal ze gaan zelfs op de campingstoelen zitten. Ik heb een mooi wapen gevonden. We hebben een soort plantenspuit mee en als ik maar goed richt en ze nat spuit dan gaan ze wel even weg. Er loopt ook een kitten van een paar weken rond en die gaat steeds in de camper zitten dus die jaag ik er met een slipper uit wat een beestenboel. Er is een hele mooie zonsondergang daar kan Cide nog een puntje aan zuigen! We blijven een dagje want we zitten goed op schema ik vraag me af o we niet beter langer in Turkije hadden kunnen blijven want tot nu toe vind ik er niets aan Griekenland. En het is hier hartstikke duur 6 eieren voor 2,60 euro. In de haven zijn de vissers terug en ze verkopen daar aan de lokale bevolking hun vangst sommige vissen leven nog bah. We gaan in de middag lekker op het strand liggen.

Geen opmerkingen: