vrijdag 11 juni 2010

filmstudio net echt

Woensdag 26 mei.
We rijden naar Quarzazate weer het zelfde verhaal met de weg. Onderweg drinken we koffie en lopen door het dorp. Ligt er een levend( nog wel) schaap op de stoep bij de slager met zijn pootjes aan elkaar gebonden. Ik weet niet wat ik er van moet vinden. We komen onderweg ook steeds auto’s tegen met schapen op de laadklep op weg naar de slager. Of dubbeldekkers met 2 of 3 verdiepingen. We gaan op een camping staan en fietsen naar de filmstudio’s . We hebben wind tegen en het is een beetje vals plat Chris is aan het piepen en vind het maar niets deze inspanning Wat een watje( moet ook nog de Nijmeegse gaan lopen) we zitten al 2 weken op ons kont in de camper. Ik heb hem al gewaarschuwd als we echt lang weggaan moeten we echt elke week 1 dag sporten anders groeien we dicht. Chris denkt ook dat er niets is bij de studio’s en dat het gesloten is. Nou we hebben geluk voor 5 euro p.p krijgen we een rondleiding door de studio’s. Er zijn hier veel filmscènes opgenomen. Zoals de Juwel of de Nijl, Astriks en Obelisk en de Gladiator. Die heb ik laats nog gezien. Alles is nep. Het is of van piepschuim of van een soort plastic maar het ziet er echt uit knap hoor. En erg leuk om te zien. Als er opnames zijn mag je er niet in. De gids verteld dat hij dan wel altijd even mag kijken en hij heeft al veel bekende gezien. Leuk baantje. Hij doet ook erg zijn best om ons alles in Engels te vertellen. Terug in het dorp koop ik een grappige ketting bij een oud mannetje zonder tanden wel een schatje ik ga niet eens afdingen. Chris koopt een hanger aan een veel te klein ketting maar maakt die man wijs dat hij nog maar 190 dinar in zijn zak heeft. Nou oke hij doet het er voor. Ik boos want ik heb eigenlijk wel honger gekregen en niet veel zin om te koken Nou dan maar naar de camper. Op de fiets haalt Chris gled uit zijn broekzak ha ha je was er ook ingetrapt! Ik durf nu niet ergens te gaan eten want als die man ons ziet breekt de pleures uit. Maar in een andere wijk dicht bij de camping gaan we toch maar een pizza eten.
Donderdag 27 mei
We gaan naar Mhamid hier stopt het asfalt en begint de woestijn. En ligt op 40 km van Algerijnse grens. We rijden door de draa vallei met prachtige palmbomen. Je moet heen en weer de zelfde weg maar dat is geen straf. Het is echt een hele mooie route wel warm 35 gr maar het is ook de woestijn. Maar er is leven genoeg op de weg er zijn veel kinderen onderweg van of naar school. We slapen op een camping aan de rand van de zandbak! We krijgen een rondleiding door het hotel wat net af is en het is echt heel erg mooi. Prachtige kleuren en de palmboom die eigenlijk in de weg stond is niet om gezaagd maar er is om heen gebouwd en komt nu uit op het dakterras!

Geen opmerkingen: