vrijdag 11 juni 2010

slapen in een zandbak en sieraden ruilen voor wijn!

Vrijdag 28 mei.
We worden wakker van de wind. Echt afkoelen doet het niet s’nachts dus niet echt lekker geslapen. Er ligt 1 cm zand op de ruitenwissers! We ontbijten maar in de camper anders waait de hagelslag van de beschuit. Ik zou hier niet kunnen wonen ik snap nu ook waarom ze zich helemaal in doeken wikkelen je word gezandstraald. Chris koopt dan ook maar zo’n doek alleen moet hij nog even oefenen hoe het om zijn hoofd moet. Onderweg komt er een jochie naar de camper wanneer Chris drinken kopen is en vlecht een gazelle voor me erg knap ik neem het aan maar hij wil er natuurlijk wel wat voor hebben dus ik vraag wat dan…. Nou een pet, T-shirt of horlogen was wel een deal tjaa dat snap ik. We geven hem een pen een schriftje. We balen wel dat we zoveel verschillende mensen hebben gevraagd: wat kunnen we meenemen voor de mensen in Marokko. Iedereen zei pennen en schriftjes nou ze willen kleding, petten, sokkenen aspirines. Zelfs in de winkels kun je ruilen met deze spullen in plaats van kopen. Als we dat hadden geweten! Volgende keer beter. Want dat we hier terug komen is wel zeker. Chris koopt op een parkeerplaats waar je het uitzicht kan bekijken een armband voor Bo en een hanger voor 200 dinar en 1 fles van die dure wijn! Ik brul nog jullie moslims drinken toch niet! Oeps foute opmerking. Ik kan hier als vrouw wel meer zeggen dan b.v in Jordanië en dat ik als vrouw ga afdingen ( en goed ook) accepteren ze wel. Je moet gewoon een spel spelen. Iemand wilde me kruiden verkopen . Ik zeg ik kook nooit. Eten altijd in een restaurant. Ja maar in Holland dan? Dan moet ik werken geen tijd en daar hem ik een Marokkaanse die voor ons kookt. Nou dan koop je toch voor haar de kruiden!!! We missen Wil wel want als er een kan afdingen. Ik denk dat ze op een gegeven moment het land is uitgegooid. Ik vind het een Nationale sport geweldig helemaal als ze boos worden. Maar al die kleine bedragen lopen toch nog best op maar de verleiding is en blijft groot. We komen terug in Ouarzazate en gaan naar het filmmuseum erg leuk ook hier zijn weer films opgenomen. Je mag ook over op zitten b.v een troon of ik lig ineens in een bed. We komen langs de kostuumafdeling en er loopt een mannetje die me in een pak hijst van de Gladiator, en een jurk een lol dat hij heeft hij pakt het fototoestel van Chris en gaat zelfs foto’s maken. Ik lig in een deuk wat een lol. Het is ook helemaal niet druk dus hij is blij met wat afleiding. Het seizoen is over volgens de Marokkanen nou wij vinden het geweldig dat het niet druk is. Op de camping krijgt Chris les hoe hij die doek om zijn hoofd moet doen en ze hijsen hem in een blauwe jurk waar de mannen allemaal in lopen. Chris voert een toneelstuk op en danst met een man met een gitaartje( niet Ardes!) En als Chris probeert te spelen krijgen we een medley van de Beatles. Die jongens van de camping vinden het prachtig. De man met gitaartje ook want Chris stopt hem wat muntjes toe. Chris trapt na het eten nog een balletje met die jongens . Een beetje beweging kan geen kwaad want Chris is verslaafd aan de Marokkaanse koekjes. Hij vraagt zich af hoe lang ze goed blijven dan kan hij een paar kilo op het dak meenemen.

1 opmerking:

Kindersieraden zei




Heel erg leuk die kleurtjes,draag helaas alleen geen enkelbadjes.Ben wel gek op armbandjes!
Kindersieraden
Kinderarmband
Armbandje baby